Algemene voorwaarden

1. De planning van de levering en de uitvoering kan slechts geschieden na de betaling van het desgevallend overeengekomen voorschot van 30% en na de ondertekening en de terugzending van alle tot de aannemingsopdracht dienstige stukken.Indien een voorschot wordt overeengekomen, kan de Opdrachtgever dit pas aanrekenen op de laatste betalingsschijf die hij aan de dienstverlener moet voldoen.

2. Bij bouw, vernieuwbouw en alle andere opdrachten waaraan er administratieve vergunningen te pas komen, draagt dienstverlener geen enkele verantwoordelijkheid wat de administratieve vergunningen betreft. Eventuele schade en boetes vallen integraal ten laste van de Opdrachtgever.

3. De klant treft vooraf alle voorzieningen wat betreft veiligheid en bereikbaarheid van de te bewerken bestanddelen.
De werf moet door de Opdrachtgever in het voordeel van de dienstverlener gratis voorzien worden van water en elektriciteit. Noodzakelijke nivellering van het terrein en aandammingen zijn integraal ten laste van de Opdrachtgever.

4. De Dienstverlener is gebonden tot een middelenverbintenis, en is niet aansprakelijk, behalve voor opzettelijke fout.

5. Indien er termijnen werden vooropgesteld zijn deze steeds indicatief, en kunnen deze de dienstverlener nooit binden.

6. Behoudens het uitdrukkelijk vermelden van een andere vervaldatum, zijn alle facturen  betaalbaar op vervaldag of bij gebreke aan vermelding van een vervaldag binnen de 15 dagen na de factuurdatum via overschrijving op rekeningnummer BE41 0015 0007 6910 of via contante betaling op de woonplaats van dienstverlener.

7. De facturen en de werken worden geacht integraal aanvaard te zijn bij gebreke aan een aangetekend protest binnen de 5 werkdagen na ontvangst van de factuur. De factuur wordt geacht ontvangen te zijn drie dagen na de uitgiftedatum.

8. Bij gebrek aan tijdige of volledige betaling, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlsintrest van 10 % per jaar verschuldigd zijn, vanaf de uitdrukkelijke vervaldag van de factuur of vanaf de 16de dag na de factuurdatum tot op de dag van de algehele betaling.Bij gebreke aan betaling, aan tijdige betaling of volledige betaling, zal eveneens van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 75 euro.

9. Indien de Opdrachtgever de bestelling weigert, het contract vernietigt of er geen uitvoering aan gegeven kan worden, moet de Opdrachtgever een schadevergoeding betalen van 15% van het totaalbedrag der aanneming. Indien artikel 1794 van het Burgerlijk Wetboek door de Opdrachtgever ingeroepen zou worden, wordt de post van al wat de dienstverlener bij de aanneming had kunnen winnen, bepaald op 10% van de afgezegde werken.

10. Wanneer een factuur niet tijdig betaald wordt, behoudt de Dienstverlener zich het recht voor de uitvoering van het nog uit te voeren werk te onderbreken tot de factuur werd betaald, zonder dat hiervoor enig vergoeding kan verschuldigd zijn. Zij bepaalt zelf wanneer de werken opnieuw aangevat worden, zonder dat hiervoor enig vergoeding wegens vertraging verschuldigd is. Wanneer de Dienstverlener door deze schorsing schade lijdt (zowel rechtstreekse als onrechtstreekse), zal de klant deze dienen te vergoeden. Desgevallend kan de Dienstverlener het saldo van de nog uit te voeren werken annuleren. In dat geval is de vergoeding verschuldigd zoals in artikel 9. Onvolledige dienstverlening bestelling mag geen aanleiding geven tot weigering van betaling van de reeds geleverde diensten.

11. Alle geleverde materialen blijven eigendom van de Dienstverlener tot op het ogenblik van volledige betaling. De Opdrachtgever staat vanaf de levering op de werf in voor schade aan en vervreemding van deze goederen. De Opdrachtgever staat tevens in voor schade aan en vervreemding van het materiaal dat zich op de werf bevindt. De Opdrachtgever neemt voor dit alles een goede verzekering, ook tegen brand- en stormschade, dit alles in het voordeel van de Dienstverlener.
De Opdrachtgever zorgt voor een zorgvuldige stokkering van de op de werf geleverde goederen en voor de beveiliging ervan.

12. Behoudens andersluidende overeenkomsten, vallen kosten van afhaling of levering altijd ten laste van de Opdrachtgever. De eventuele levering geschiedt steeds op risico van de Opdrachtgever.13. Verplaatsingen van en naar de werf, vertrekkend vanaf de woonplaats van de Dienstverlener worden aangerekend aan een uurloon van €43,- exclusief btw.

13. De overeenkomst is onderworpen aan het Belgische recht en bij eventuele betwistingen zijn de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Gent exclusief bevoegd om kennis te nemen van het geschil.

wilt u ook kwaliteitsvol
houtwerk
in uw woning?

Waarom wachten op iets waar u jaren zult van genieten?

houten paletten